Ile potrzebujesz mocy?
Oczywiście to zależy od twojej wagi oraz od rodzaju i rozmiaru skrzydła paralotni. Ponieważ jest to przewodnik dla początkujących zakładam, że masz rozmiar skrzydła odpowiednio dobrany do wagi, więc omińmy to na razie.
Jeśli jesteś mocno zbudowany, będziesz potrzebował więcej mocy.
1. Zacznij od 15 KM jeśli ważysz około 70 kg
2. Dodawaj 1 KM na każde 5 kg powyżej 70 kg
To wystarczy, żebyś mógł latać. Generalna zasada brzmi: więcej mocy = więcej fanu. Tak naprawdę tego nigdy nie jest za dużo.
Pilot przelotowy:
Powyższa zasada to dobra wskazówka. Jeśli jesteś lekki, sięgnij po TOP80 lub EOS100. Jeśli twoja waga wynosi około 90 kg, 20 KM pozwoli ci wznosić się z wystarczającym marginesem bezpieczeństwa. To jest minimum, którego potrzebujesz. Teraz pytanie: dlaczego nie mieć więcej? Nadmiar mocy ma swoje zalety i wady.
Plusy | Minusy |
Krótki rozbieg do startu | Większa waga |
Szybsze wnoszenie | Wyższe spalanie = krótszy czas lotu i dystans |
Możliwość latania w przyszłości na bardzo szybkich skrzydłach |
1. Jak wybrać napęd ?
2. Jaki jest (będzie) twój styl latania?
3. Ile potrzebujesz mocy?
4. Jaki system podwieszenia jest dla ciebie najlepszy?
5. Standardowe śmigło 125 cm czy większe?
6. Czy potrzebne Ci sprzęgło?
7. Czy aerodynamika napędu paralotniowego jest ważna?
8. Rozrusznik elektryczny czy manualny?
9. Trwałość i naprawy.
10. Transport i podróże z twoim napędem.
2. Jaki jest (będzie) twój styl latania?
3. Ile potrzebujesz mocy?
4. Jaki system podwieszenia jest dla ciebie najlepszy?
5. Standardowe śmigło 125 cm czy większe?
6. Czy potrzebne Ci sprzęgło?
7. Czy aerodynamika napędu paralotniowego jest ważna?
8. Rozrusznik elektryczny czy manualny?
9. Trwałość i naprawy.
10. Transport i podróże z twoim napędem.