Standardowe śmigło 125 cm czy większe?

Krótka i natychmiastowa odpowiedź: wybierz większe, jeśli twoje ręce są wystarczająco długie.

Przy tym samym silniku większe śmigło ma:

– nieco większy maksymalny ciąg
– dużo większy ciąg przy średnich obrotach i w związku z tym mniejsze zużycie paliwa podczas przelotu
–mniejsze obroty.

OK, czy w takim razie zwiększenie śmigła z 125 cm do, powiedzmy, 132 cm jest istotne? Przecież to tylko 5%!

Odróbmy więc lekcje z matematyki i fizyki. Zrobię tu kilka uproszczeń dla ułatwienia.

W każdym śmigle, jego środkowe około 40 cm nie działa, ponieważ>

–blisko środka profil jest uwarunkowany mechanizmem mocującym i jest daleki od optymalnego
– prędkość obrotowa jest bardzo mała; końcówka śmigła kręci się bardzo szybko, jego centrum nie
– jest schowane za pilotem

W każdym śmigle końcówka łopaty (powiedzmy 10 cm) jest mało efektywna.
W tym miejscu wokół końcówek śmigła tworzy się wir brzegowy. To on powoduje najwięcej hałasu i oporu… ale nie ciągu.

Zwiększenie średnicy śmigła o 5% prowadzi do zwiększenia siły ciągu o około 10%.

Wniosek: niech kosz napędu będzie większy o 3 cm (1,2 cala) z każdej strony, a uzyskasz 10%. To dobry interes.

Następny krok to decyzja czy potrzebujesz sprzęgło. Aby się o tym dowiedzieć kliknij tuta>