Czy aerodynamika napędu paralotniowego jest ważna?

Jasne, że jest.

Aerodynamika jest wszystkim w awiacji. Niektórzy mogą twierdzić, że prędkości na jakich latamy są zbyt małe aby się tym przejmować, ale to wcale nie jest prawda>

>Przede wszystkim istnieją paralotnie latające z prędkościami 50-70 km/h, a to wcale nie jest powoli!
> Po drugie, powietrze opływa kosz z dużo większą prędkością, ponieważ śmigło generuje jego silny przepływ..

Producenci paralotni cały czas starają się poprawić doskonałość skrzydeł. Używają linek bezoplotowych, obliczają które najcieńsze linki są jeszcze na tyle wytrzymałe, żeby móc produkować paralotnie trzyrzędowe i dwurzędowe. Zatem jeśli ta linka o grubości 1 mm stanowi różnicę dla paralotni, to dlaczego producenci napędów paralotniowych nie dbają o to?

Aerodynamika to nie tylko stosowanie profili aerodynamicznych (opływowych) w koszach, jak w przypadku SCOUT’a. Nawet w obrębie klasycznych „rurkowych” napędów niektóre są lepsze niż inne. Następujące czynniki powodują opór:>

> dużo rurek / rury o dużej średnicy> niektóre napędy mają podwójną obręcz i dużo rurek w koszu. To je wzmacnia, ale też na pewno wytwarza duży opór.
> gęsta siatka >to oczywiste, że siatka wykonana z grubych linek wytworzy o wiele większy opór.
> taśma wokół siatki > niektóre napędy mają szeroką taśmę naszytą na krawędź siatki. Cóż, to jest… no….niedobre.
> zbiornik paliwa dużo poniżej pilota > zbiornik paliwa wystawiony na napływ powietrza to bardzo złe rozwiązanie z punktu widzenia aerodynamiki. Istnieje wiele napędów, gdzie udało się umieścić zbiornik ładnie za pilotem.

Super cienka siatka z dyneema 0,35 mm

Kogo to dotyczy?

Aby dowiedzieć się czy potrzebujesz rozrusznik manualny czy elektryczny kliknij tutaj>