Standardowe śmigło 125 cm czy większe?
Krótka i natychmiastowa odpowiedź: wybierz większe, jeśli twoje ręce są wystarczająco długie.
Przy tym samym silniku większe śmigło ma:
– nieco większy maksymalny ciąg
– dużo większy ciąg przy średnich obrotach i w związku z tym mniejsze zużycie paliwa podczas przelotu
–mniejsze obroty.
OK, czy w takim razie zwiększenie śmigła z 125 cm do, powiedzmy, 132 cm jest istotne? Przecież to tylko 5%!
Odróbmy więc lekcje z matematyki i fizyki. Zrobię tu kilka uproszczeń dla ułatwienia.
1. Jak wybrać napęd ?
2. Jaki jest (będzie) twój styl latania?
3. Ile potrzebujesz mocy?
4. Jaki system podwieszenia jest dla ciebie najlepszy?
5. Standardowe śmigło 125 cm czy większe?
6. Czy potrzebne Ci sprzęgło?
7. Czy aerodynamika napędu paralotniowego jest ważna?
8. Rozrusznik elektryczny czy manualny?
9. Trwałość i naprawy.
10. Transport i podróże z twoim napędem.
2. Jaki jest (będzie) twój styl latania?
3. Ile potrzebujesz mocy?
4. Jaki system podwieszenia jest dla ciebie najlepszy?
5. Standardowe śmigło 125 cm czy większe?
6. Czy potrzebne Ci sprzęgło?
7. Czy aerodynamika napędu paralotniowego jest ważna?
8. Rozrusznik elektryczny czy manualny?
9. Trwałość i naprawy.
10. Transport i podróże z twoim napędem.

W każdym śmigle, jego środkowe około 40 cm nie działa, ponieważ>
–blisko środka profil jest uwarunkowany mechanizmem mocującym i jest daleki od optymalnego
– prędkość obrotowa jest bardzo mała; końcówka śmigła kręci się bardzo szybko, jego centrum nie
– jest schowane za pilotem
W każdym śmigle końcówka łopaty (powiedzmy 10 cm) jest mało efektywna.
W tym miejscu wokół końcówek śmigła tworzy się wir brzegowy. To on powoduje najwięcej hałasu i oporu… ale nie ciągu.
